יום שבת, 23 ביולי 2011




בישראל כמו שאת בטח קוראת מצוקת הדיור הגיעה לנקודת רתיחה ואנשים מקימים אוהלי מחאה בכל הארץ. גם אנחנו נצטרף היום להפגנה הגדולה, אפילו שזה יוצא במקביל לגמר כוכב נולד... :)
אחרי שכבר שלושה שבועות אנחנו במסע לחיפוש הדירה, אני כבר לא מבינה איך יש לאנשים את החוצפה להציע דירות ישנות, מוזנחות, קומה שלישית בלי מעלית, לפעמים עם מזגן לפעמים אפילו זה לא, עם רהיטים שלא פונו ועדיין אין דירות בפחות מ-3,400 ש"ח.

ועכשיו למאבק הדיור הפרטי שלי: כמו שאת יודעת את הדירה בהרצל, עם הריהוט של אמא של בעל הדירה החלטנו לא לקחת, כי הוא היה נראה לנו בנאדם קצת קשה ולא רצינו להיכנס לסיפור כזה... וכבר מצאנו דירה אחרת שרצינו, וכבר ממש התכוונו לסגור איתה, וכבר חוזה וצ'קים ביד והכל. היא הריצה אותנו לבנק לברר על ערבות בנקאית, אחרי שאמרנו לה שערבות בנקאית היא בעמלה של 500 ש"ח היא ירדה מזה, אבל אח"כ התחרטה וביקשה שוב ואמרה שהיא תתחלק איתנו בעמלה. עכשיו שתביני, ערבות בנקאית זה כמו כסף שהיא יכולה לקחת, אין איזשהו הליך או משהו בדרך. אבל הסכמנו כי רצינו את הדירה. ממש כבר לפני חתימה היא פתאום אומרת לנו לכתוב את הצ'קים ואת הערבות הבנקאית לפקודת הבנזוג שלה. הוא לא צד בחוזה, הוא בעל הדירה, מה הסיפור? ניסינו לקבל ממנה תשובות ולא כלכך הצלחנו. ומה אם פתאום הם נפרדים והוא הולך עם הכסף שלנו??? בסוף בן דוד שלה התקשר אלינו להסביר שהחשבון בנק שלה מעוקל בגלל חוב לעירייה, של 9,000 ש"ח! וניסה להסביר לנו למה כל הסיפור הזה נורא בסדר ונורא הגיוני ואין לנו מה לדאוג.... דאגנו בכל זאת וברחנו משם.
אנחנו עוד שבוע וקצת צריכים לפנות את הדירה, כך שאנחנו קצת בלחץ, אבל בינתיים ראינו עוד דירות ויש עוד מישהו שאנחנו רוצים לסגור איתו, הוא אמור לשלוח לי חוזה, אז אני לא אומרת יותר כלום עד שזה נסגר, כבר פתחתי לעצמי מספיק עיניים... תאחלי לי בהצלחה, אינשאללה שבוע הבא יהיו כבר תמונות של הדירה החדשה.